Mallit

smart #1

Tutustu

smart Store

Tutustu sähköiseen ajamiseen

Financial Services

smart e-Fleet

Liitettävyysominaisuudet

Yhteystiedot ja tuki

Mallistomme laajenee

Huoltoa, johon voit luottaa

Laatu, asiakaspalvelu ja huolenpito eivät pääty siihen, kun ostat uuden auton. smartin osalta se on vasta alkua. smart-huoltokumppanisi auttaa sinua pitämään autostasi hyvää huolta tarjoamalla ensiluokkaista palvelua ja varmistamalla, että sinä olet aina turvallisesti tien päällä autollasi. 


Huoleton sähköinen kokemus

Sähköautoilussa ei ole kyse vain elämäntyylistä, auton mukavuudesta tai lataamisen helppoudesta. smartilla on kyse myös palvelusta, joka varmistaa, ettei sinun tarvitse turhaan olla huolissaan autoosi liittyvistä kustannuksista.

Voit hankkia autoosi smart-huolenpitosopimuksen, jolla budjetoit valmiiksi kaikki autoosi liittyvät huolto- ja korjauskustannukset helposti kuukausimaksulla. smart Huolenpitosopimus alkaen 16 €/kk (#1) ja 17 €/kk (#3) (esim. 36kk/30tkm). Kysy lisää smart Experteiltämme.

Lue lisää huolenpitosopimuksesta

Tutustu huolenpitosopimushinnastoon

Huolenpitosopimukseen liittyvät usein kysytyt kysymykset

5 vuoden takuu

Kaikkiin Suomessa myytäviin uusiin smart-malleihin myönnetään 5 vuoden tehdastakuu (ilman kilometrirajaa).​ 

 

Suurjännitekomponenttien takuu

smart myöntää korkeajännitekomponenteille laajat takuut. Tämä kattaa korkeajänniteakun 8 vuodeksi tai 200 000 km ja ajoneuvon ohjausyksikön sekä sähkömoottorin 8 vuodeksi tai 160 000 km. 

smart-liikkuvuusturva varmistaa matkan jatkumisen 

Maksuton 24/7 tiepalvelu varmistaa, että saat napin painalluksella apua, jos jotain yllättävää, kuten rengasrikko, tekninen vika tai kolari sattuu tienpäällä. Tarvittaessa toimitamme auton lähimpään merkkiliikkeeseen.  

Jos auto tarvitsee isompaa korjausta, tarjoamme sinulle sijaisauton tai kyydin perille taksilla, bussilla, junalla tai jopa lentokoneella. Missä tahansa oletkin, voit luottaa smartin tiepalveluun. Tilanteen mukaan voidaan vaihtoehtoisesti tarjota myös majoitus hotellissa korjauksen ajaksi. 

smart-liikkuvuusturva on voimassa veloituksetta jopa 8 vuotta, kun huollatat auton valtuutetussa smart-huoltopisteessä. 

Miten törmäysanturini puuttuvat asiaan? 

Onnettomuustilanteessa smart-hätäpuhelujärjestelmä (eCall) voi merkittävästi nopeuttaa pelastuskaluston saapumista onnettomuuspaikalle. Hätäpuhelu* yhdistyy automaattisesti törmäystunnistimien ansiosta tai sen voi soittaa myös manuaalisesti auton kattokäyttöyksiköstä löytyvällä SOS-painikkeella. smart Asiakaspalvelukeskuksen (CEC) puhelinnumero on tallennettu ajoneuvoosi. Tämän ansiosta voit ottaa meihin yhteyttä myös multimediajärjestelmän Help-valikon kautta.

Varastettu ajoneuvo? Olemme tukenasi. 

Jos autosi on varastettu, ota heti yhteyttä poliisiin. smart "varastetun ajoneuvon seurantapalvelu" (SVT) on myös saatavilla veloituksetta käyttöösi. Rikosilmoituksen jälkeen voit soittaa smartin asiakaspalveluun. Sieltä smart-asiakaspalvelu hoitaa auton löytämisessä ja hoitaa lisäviestinnän virkavallan kanssa puolestasi.​ 

smart Customer Engagement Center -asiakaspalvelukeskus

Tavoitat meidät ottamalla yhteyttä smart CEC-palvelunumeroon puhelimellasi numerosta +358 9 4255 2632 (englanninkielinen asiakaspalvelu).


Mitä smart liikkuvuuspalveluun sisältyy?


Ajaminen tapahtumapaikalle ja takaisin

Tämä kattaa teknikon matkakustannukset vikapaikalle ja sieltä pois.


Apu paikan päällä

Jos vika on pieni ja mahdollista korjata tien päällä, niin pienten korjausten kustannukset vian sijaintipaikalla sisältyvät palveluun veloituksetta.


Hinaus

Jos autoasi ei saada korjattua tien päällä ja se pitää toimittaa korjaamolle, niin liikkuvuusturva sisältää hinauksen lähimpään valtuutettuun smart-palvelukumppanin huoltopisteeseen.


Taksi/julkinen liikenne**

Paikalliset kuljetuspalvelut voidaan järjestää matkan jatkamiseksi. Kustannukset enintään 75 € vikatapausta kohden.


Sijaisauto

Sijaisauto korjauksen ajaksi - enintään 3 arkipäivää.

Korvaavan ajoneuvon tyyppi ja malli riippuvat saatavuudesta. Huomioithan, että muut lisäkustannukset, kuten polttoaine tai omavastuu vuokra-autoista, eivät sisälly.


Lento/juna*

Vaihtoehto sijaisautolle: jos tilanteeseen sopii paremmin matkan jatkaminen lentämällä tai junalla, korvaamme kulut tapausta kohden meno-paluu matkasta sinulle ja autossasi oleville matkustajille sovellettavien hintarajojen puitteissa. Tämä sisältää enintään 400 € (sis. ALV) henkilöä kohden.


Hotelli*

Yöpymismahdollisuus hotellihuoneessa (aamiaisella) sinulle ja autossasi oleville matkustajille korjaustyön keston ajaksi, enintään 3 arkipäivää ja sovellettavien hintarajojen puitteissa enintään 400 € nettona henkilöä ja tapausta kohden.


Ajoneuvon palautus

Korjatun auton palautus. Riippuen missä matka on katkennut ja mihin auto on jäänyt korjaukseen, niin tilanteeseen saattaa tulla järkevämmäksi järjestää auton palautus lähemmäs sinua. Palautusaika voi vaihdella matkan pituuden ja sijainnin mukaan. Jos autosi ei ole jälleen ajokunnossa kolmen arkipäivän kuluessa, järjestämme autosi palautuksen valitsemaasi valtuutettuun smart-palvelukumppanin liikkeeseen pyynnöstäsi. Syntyneet kustannukset kattaa smart.


Organisatoorinen palvelu

Tarvittaessa smart Euroopan Asiakaspalvelukeskus (CEC) tarjoaa sinulle organisatorista tukea palveluntarjoajamme kautta, esimerkiksi tulkin järjestämisen. Palvelusta voi syntyä kustannuksia asiakkaalle.

*Liikkuvuuspalvelujen hintarajat ilmoitetaan euroissa ja ne muunnetaan vastaavaan kansalliseen valuuttaan nykyisen vaihtokurssin mukaisesti.

Etsi lähin palvelukumppanisi